10 kroków do zdrowia i szczupłej sylwetki

Czy walka o szczupłą sylwetkę musi być drogą przez mękę? Niekoniecznie! By poprawić swoje samopoczucie i wyglądać lepiej, nie potrzebujemy katorżniczych treningów i restrykcyjnej diety – wystarczą zmiany naszych codziennych nawyków. Oto 10 prostych kroków, które przybliżą Cię do zdrowia i wymarzonej, szczupłej sylwetki!

Ruszaj się!

Trening na siłowni może, ale nie musi być odpowiednią formą ruchu dla Ciebie. Wybierz taki sport lub aktywność, której uprawiania będzie sprawiało Ci przyjemność. Może zamiast siłowni wybierzesz jazdę na rolkach lub rowerze czy zajęcia zumby? Decyzja należy do Ciebie! Jeśli nie lubisz intensywnego wysiłku, postaw na długie spacery.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Trygon Sport (@trygonsport)

Odpoczywaj

Twój organizm potrzebuje nie tylko ruchu, ale także wypoczynku. Dbaj więc o czas na regenerację i dobrą jakość snu. Unikaj przepracowania i staraj się zachować równowagę pomiędzy pracą, a życiem prywatnym. Zaburzenia tej równowagi mogą prowadzić do stresu i pogorszenia Twojego samopoczucia i zdrowia. 

Unikaj używek

Okazjonalnie wypita lampka czerwonego wina nie będzie miała negatywnego wpływu na Twoje zdrowie. Jeśli jednak co kilka godzin zapalasz papierosa, nie tylko narażasz się na rozwój chorób nowotworowych układu oddechowego, ale też pogarszasz stan swojej cery i kondycję. Staraj się więc unikać używek, a jeśli jesteś nałogowcem – wyeliminuj je jak najprędzej!

Medytuj

W natłoku codziennych spraw i obowiązków, trudno jest znaleźć czas na medytację i wyciszenie. Warto jednak poświęcić na nie choć krótką chwilę – w ten sposób rozładujesz stres, uwolnisz się od napięć i negatywnych emocji.

Badaj się!

Nadprogramowe kilogramy i obniżone samopoczucie często są wynikiem niewłaściwego stylu życia i niezdrowej diety. Ale nie zawsze! Mogą być również objawem problemów zdrowotnych, z którymi zmaga się Twój organizm. Chcesz się z nimi rozprawić? Odwiedź gabinet lekarza i wykonaj niezbędne badania!

Jedz sezonowe warzywa i owoce

By cieszyć się pełnią życiowej energii, dbaj o zdrowe odżywianie. Do swojego codziennego menu wprowadź jak najwięcej owoców i warzyw, zwłaszcza sezonowych, które są najzdrowsze. Nie chcesz tracić czasu na ich gotowanie? Wybieraj te, które można zjeść na surowo!

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez sklepy.stokrotka (@sklepy.stokrotka)

Nawadniaj się

Nawodnione ciało nie tylko lepiej funkcjonuje, ale także świetnie wygląda! Jeśli dostarczysz swojemu organizmowi odpowiednią ilość wody, Twoja skóra będzie nawilżona, a Ty będziesz się czuła i wyglądała świetnie! By nie zapominać o piciu wody, zainwestuj w ekologiczny, modny kubek lub butelkę.

Stosuj odpowiednią pielęgnację

Nie zapominaj o odpowiedniej, dostosowanej do potrzeb Twojej skóry pielęgnacji! Staraj się wybierać kosmetyki naturalne, w których składzie nie znajdziesz szkodliwych, drażniących substancji. Sięgaj również po sprawdzone, domowe preparaty, które przygotujesz z produktów znajdujących się w Twojej kuchni.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Drogerie Natura (@drogerienatura)

Rób małe kroczki

Wprowadzanie zdrowych nawyków zaczynaj od małych kroczków. W jednym tygodniu zrezygnuj ze słodzonych napoi, w kolejnym – ze słodkich przekąsek w czasie pracy. Nie wprowadzaj zbyt wielu zmian w jednym momencie i nie zniechęcaj się, gdy zdarzy Ci się zgrzeszyć.

Nagradzaj się

Udało Ci się rzucić palenie lub rozpoczęłaś regularne treningi? Zasłużyłaś na nagrodę! Drobne przyjemności (oczywiście te zdrowe!) będą świetną motywacją i sprawią, że nie stracisz zapału do dalszej pracy i kolejnych starań.

Piękna, szczupła sylwetka i dobre samopoczucie są w zasięgu ręki! Dobre chęci to jednak zbyt mało, by je osiągnąć – konieczny jest wysiłek i trwałe zmiany w Twoim sposobie żywienia i stylu życia. Dokonaj ich wykonując 10 powyższych kroków, a z pewnością osiągniesz sukces!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dowiedz się więcej na temat przetwarzania danych osobowych na tej stronie internetowej. Dalsze korzystanie ze strony oznacza akceptację naszej polityki prywatności Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close